My WP Yang Tegas..

5:57 PM

Assalamualaikum...Hey korang...

Da seminggu xberceloteh ngn korang kan...hurm..makin nak dekat majlis ni, makin sibuk..kalau dulu, tiap2 malam boley je nak online, sekarang tak lagi...malam2 mesti ada keje nak kena buat...since last week..gigih siapkan bunga pahar yang dah lama xsiap2 tu...and alhamdulillah..da siap..so boley tutup cerita pasal bunga pahar tu....

Setel bunga pahar, diy doorgift box..tampal sticker kat box..so malam2 sibuk dengan box-box tu...box tu bukan takat kena tampal sticker je..my WP decide nak letak tali kat box tu..so kena buat lubang...semalam dah setel tampal2 sticker n tebuk lubang, so i guess malam ni dah kena start ikat tali kat box tu...my doorgift box sangat simple n comot..tapi saya buat dengan kasih sayang tau..hope tetamu yang datang terima dengan hati yang gembira even doorgift saya nanti xseberapa...

Back to the title..My WP Tegas...yup..i have one WP...free of charge.. Kalau nak tau why banyak benda yang saya dah setel adalah sebabnya WP saya sangat Tegas...series tegas...kalo kita main2, dia xnak amek port dah...huu..macam mana kalo WP kita dah xnak amek tahu hal majlis? takkan nak terkial sorang2 uruskan semua kan..dah la dia jadi WP free....so kena ikut cakap dia..

*sumber google

Yup WP saya memang tegas..tapi dia baik..dalam tegas dia tu banyak benda dia tolong..series tak tipu..kalo tak da WP saya ni tak tau la macam mana....Setiap hari WP akan tanya and bising macam2..Dia akan cakap..

"haa..ni lagi 5 bulan je lagi...Kad da siap belum..Baju da tempah belum..."

"Ni dah tinggal 2 bulan je lagi..bila nak siap bunga telur tu..masa sekejap je ni...Bila nak siapkan kotak tu"

"Ni dah tinggal sebulan lebih je, sebulan setengah pon xsampai..masa dah tak banyak dah..bila nak siapkan kotak, barang hantaran bila nak buat?"


Tu la antara kata-kata WP saya yang tegas tu...always macam2 dia cakap..kalo tengah2 diy kotak, sambil2 men hp (online fb curik2), mesti kena dengan WP "dok tengok hp je, sampai bila nak siap" dussh..kena lagi...kadang-kadang tensyen bila kena marah dengan WP macam tu..rasa macam, nak rehat kejap pon xboley....huu...

Semalam lepas siap tampal kotak tu. WP dah cakap awal-awal... "Sabtu ahad ni siapkan bilik pengantin...Masuk bulan 10 ni siapkan barang-barang hantaran satu persatu, then letak dalam bilik" tapi time tu mood tengah baik..so iyakan saja n senyum2 je kat WP tu...

Tapi...saya sedar...WP saya cuba buat yang terbaik untuk saya...sebab dia tau saya selalu terkial2 setelkan hal-hal majlis ni, so dia guide saya...dengan perangai saya yang suka bermalas-malasan ni..sikap menangguh-nangguh ni, memang patot la kena marah and bising selalu dengan WP...cuba kalo WP buat tak tau je dengan majlis saya...xda always ingatkan saya...mesti tah bila saya nak siap kan sume-sume benda tu....so kalo korang nak tahu why banyak benda yang saya dah setel..itu semua nya sebab WP saya....

Esok dan ahad confirm-confirm saya kena kuarantin setelkan bilik pengantin dan juga barang hantaran...kawan-kawan ofis ajak pegi shopping, jusco ada wat sale skarang....tapi xboley...majlis dah nak dekat, kena berjimat, banyak benda lagi nak pakai duit, plus..banyak benda lagi nak setel...

Tapi walaupon WP saya tegas, selalu bising-bising..saya sangat berterima kasih dengan dia....dan Saya Sayang Dia...korang nak tau x sapa my WP yang tegas tu?? let me introduce my special WP....drum roll please...

................................

.................................

...............................

.................................

..................................

..................................

.....................................

........................................

....................................

...................................

.................................

..................................


Taadaaaaaaa.......

My WP is my mom...


Yup..my WP yang tegas tu my mum...i looovvveee her so muuuuccccchhhh.....thanx mama tolong akak...mama selalu bising sebab anak dia ni pemalas...macam pahat dengan penukul..ketuk sekali masuk sekali..so kena ketuk banyak-banyak kali..huhu..maa....xlama lagi akak akan jadi isteri orang dah..huu..tapi stil ley manja-manja ngan mama kan? (akak sayang mama...sayang sangat...tapi sebab selalu dok asrama, jarang dapat dekat ngn mama..and akak xpandai nak manja2 ngan mama...bila da besar ni, da duduk dekat ngan mama, baru nak manja-manja...tapi mesti mama pelik kan..mintak maap kalo akak susah nak ikut cakap mama..i will always try my best for u....muuuaaah...luv u ma...)



You Might Also Like

7 Nota Cinta

ShareThis

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images