Seoul,Korea-4th Episode

2:45 PM

      Ello...sorry malas nak taip H  so taip jela ello..ok kan?
ok geng..arini wa nak cite pasal 2nd day wa dengan bini kat seoul....pagi tu hujan..ku sangkakan panas berpanjangan...... ...rupanya gerimis..rupanya gerimis mengundang wowowo....pergh macam zamani slam la lu orang..ok serius balik..haah pagi tu hujan..segala aktiviti pagi tu lari sikit dari plan asal..ingatkan hujan nak stop tapi tunggu punya tunggu ujan tak berenti..so kononya pagi tu kitorang nak ke pulau nami..biasa la pas kawin ni nak la feeling2 winter sonata siket...eceh.

 So dengan semangat membara kitorang pun siap sedia la nak keluar mencari sesuap nasi direction ke pulau nami. On da way masa nak keluar tu, tiba2 jeng2 kitorang terjumpa dengan sorang rakyat Malaysia yang stay kat hostel tu..dia dh memang lama dah dok kat sini..dia tanya kitorang nak ke mana..so kitorang pun cakap la..nak pg pulau nami..then pas tu dia cakap pulau nami ni tak di galakkan pergi time hujan sebab kelebatannya akan bertambah 2 kali ganda beb..so kitorang cepat2 menukar kepada taktik 4-4-3 iaitu  membeli belah ke market... Jadi dia syorkan bebrapa tempat yang bes contoh seperti Nam Dae Mun Market, Myondong, Insadong N do rae mon Dong Dae Mun Market..

       Jadi dengan pantas dan tuntas kitorang pun bergerak menuju ke stesen subway yang berhampiran ada diantara kami yang berpakaian seperti orang eskimo yang berjalan2 untuk mencari port memancing (hahaahah)..Untuk ke pasar Nam dae Mun dari HongDae anda perlulah naik dari HongDae --->City Hall---> seoul Station ---->Hoeyheon. Kat sini u all boleh la beli macam2 kalau nak beli ikan n sayur pun boleh..kalau nak beli sobenir dengan harga yang kacak anda boleh la terus menuju ke kedai boyfriend..kat kedai boifriend ni kalau anda beli banyak anda boleh lah mendapat sobeneir...ahak! Tapi ingat semua sesi tawar menawar ni akan berlaku pada puku 10 hingga 6 petang sahaja..kalau lebih dari masa ni anda hanya boleh tawar menawar diantara kerusi dan meja kedai itu sahaja ( mean kedai dah tutup daa)..

   Selepas selesai membeli belah..tiba2 kami terdengar dendangan musik okestra yang di mainkan oleh ahli muzik di dalam perut kami..lantas kami menuju ke Mr. Kebab yang letaknya di bandar Itaewon..di Nam Dae Mun market juga ada terdapat stall kebab yang sedap lagi owsem tapi stall tersebut tidak mempunyai kerusi dan meja untuk diduduki. Di Mr kebab terdapat pelbagai kebab turki yang juga sedap dan yang tak sedap ialah harganya iaitu sekitar 7000 Won termasuk air,kebab dan kentang.

  ok..ok stop cerita pasal makan. Jika anda seorang yang suka pada barang2 yang  branded anda boleh la menuju ke Myondong pula ianya tidak  jauh kerana bezanya hanya 1 stesen sahaja jaraknya jika anda berada di Nam Daemun tadi. Di sini boleh la di umpamakan seperti Bukit Bintang kerana banyak lampu liplap- lip lap disini macam menyambut  raya sahaja gamaknya..namun kami tetap menebalkan baju di tengah2 jalan untuk mengambil gambar al maklumla peluang tidak datang bergolek2 atau pun merangkak-rangkak..oh ya di sini juga terdapat sebuah mall yang bernama MIGLIORE...disini anda boleh menepung tawar tawar menawar ketika mebeli barang.weeoo..

Selepas membeli barang..hajat di ati nak ke Dong dae mun untuk ke sungai yang jernih tu tapi hujan still lagi tak berenti jadi kami mengabil keputusan untuk balik aje ke markas kami yang terletak di HongDae nun.Maka di sana lah kami home sweet dream pada hari tersebut..

P/S; tuan empunya blog ni dah marah2 kononnya ramai yang terbuai2 ketika membaca blog nih jadi mebi ni adalah tulisan terakhir kerana pas ni Puan Nida pulak yang akan buat review untuk seterusnya..bai

You Might Also Like

7 Nota Cinta

ShareThis

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images