Annivessary in Gold Coast - Part 3

12:51 PM


Another entry by encik husband..entry ni dah lama dah encik husband buat, nida kepam dalam draft..hahah...sorry syg..so..sila la baca penulisan suamiku ini..hoho..

   Eni angkat kain jemuran..hujan nak turun..tu tandanya hujan dah nak turun..memang betul..pagi tu cuaca ada sikit mendung..plan kitorang untuk ari tu nak pegi ke Sea World (sw). Kat sw ni korang boleh jumpa patrik,dol pin,penguin n shark...dengan menggunakan bas ajaib...zass...kami dah sampai ke sw. Kami masuk menggunakan tiket yang sama..tiket ni tak boleh di pindah hak milik sebab kat kat tiket ni ada gambar korang jadi pakai la hensem n cumey2 siket.

   Kat sea world ni rasanya lebih bes siket kalau nak di comparekan dengan movie world sebab korang boleh tengok macam2 show haiwan n boleh tengok kehidupan laut. Bukan tu sahaja kalau korang nak sentuh pun boleh..tapi bukan dengan dolpin tapi dengan starfish,ikan pari n gamat..kalau nak besentuh-sentuhan dengan dolpin korang kena bayar dalam 50 aud. Oh lupa lak nak habaq mai..sebelum korang masuk nanti diorang akan tangkap gambar korang n kalau korang nak beli diaorang akan jual dalam harga 35 aud semua sekali dalam 5 keping gambar. Jangan risau makanan dari luar boleh bawak  masuk.

ini;ah gambar yang diorang amek..diorang siap edit kan lagi..

kali ni kitorang dengan dolphin plak...hebat x bernafas dalam air..hahah

see...posing sama jek..kemain diorang edit background..ada banyak lagi background yang berlainan..

  Ok ari dah petang kami pun langkah beriringan pulang ke Surfers Paradise dan pergi meneruskan misi untuk bersiar2 di pantai, sebelum sampai di pantai sp, kami telah pergi berjalan2 cari makanan..dengan khabarnya ada 1 kedai kebab kat sp ni sedap,ya,nama Ali Kebab nama diberi..ianya dekat dengan Islander Hotel...harga kebab tersebut dalam  9 aud..




keras je starfish ni..nampak je cam lembut..

ni lah kebab 9.99aud tu..makan petang kenyang smpai sok pagi..haha..blogspot dengki, gambar tetibe terbalik..

 ok sekang kita kembali ke pantai sp lak,kat pantai sp kalau nak bath memang tak sesuai sebab ombaknya kuat tapi airnya bersih tapi kalau nak sun bathing memang sesuai..kebetulan ari jumat malam sabtu kat area esplanade sp tu akan diadakan pasar malam,namun jangan la berharap untuk bertemu dengan apam balik,air tebu,mahupun mee goreng lambak. Kerana pasar malam ni banyak menjual barangan kraftangan. Kat sini jugak kitorang ada bertemu dengan pakcik2 n makcik melayu dari Malaysia,betul kata Dr.M, Melayu mudah lupa,walaupun bertudung labuh namun sense senyum dia dah hilang atau pun dia dah lupa camana nak senyum..tapi yang herannya dengan mat saleh kemain lagi ko seyum yek..tak pun maybe sebab diaorang fikir “i’m in aussie kot,hobersi hokkay”.
  
ni la yg bini gua rembat kat pasar malam tu..dia kata 10aud je..hoho..

  Malam masih muda....dan bekmen pun belum lagi masuk kerja....kami pun pergi mencari sobenier untuk di bawa pulang...jangan risau kat sp ni banyak sangat kedai sobeneir ,cuma korang perlu sediakan duit je...memandangkan dompet yang hampir kempis sebelum pukul 10 kami pulang beserta hasil tangkapan masing2..kami balik awal sebab takut kalau2 terjumpa dengan orang  mabuk minum todi ,almaklum la kat sini banyak pub jadi untuk mengelakan kejadian yang tak diingini kami pun pulang ke apartment...

hasil tangkapan di Movie World..


hasil tangkapan di Sea World


tangkapan di kedai sobenier 2 kecuali koala kecik tu..



hasil tangkapan di kedai sobenier 1


BILA ARON MENULIS....

You Might Also Like

6 Nota Cinta

ShareThis

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images