Hidup Kita

9:24 PM

Assalamualaikum..

Hye korang.. lamanya lahai tak update blog, alasan busy memanjang memang tak boleh pakai kan. Dulu nak kahwin, busy jugak, tapi sempat je update, kan? kan?

Malam ni tetiba plak terpanggil nak update blog. Kebelakangan ni, banyak benda yang jadi. Benda-benda yang jadi ni semua buat kita belajar, belajar dari pengajaran, be,ajar dari sekeliling.  Dan yang penting lagi, mengajar macam mana kita nak atasinya.

Setiap benda yang jadi, ada hikmah nya..pasti. dan jangan lupa, Allah tahu yang terbaik untuk kita. Pabila kita diuji, janga kita , merungut, kalau kita merungut, maknanya kita merungut dekat tuhan. Usaha, doa tawakal dan yakin Allah akan beri petunjuk.. dan di saat kita lihat orang lain diuji, jangan pula kita sewenang wenangnya nya mengata dan melontarkan kata-kata yang menyakitkan orang tu. Kita tak berada di tempat dia, kita tak tahu apa yang di alaminya..

Kita tak alami, kita cakap itu ini, lepastu, kita alami benda yanh sama, orang tu cakap benda yang sama kita pernah cakap. Time tu baru kita akan tahu kan apa yang orang tu rasa. Dan jangan plak kita cakap, ko dah merasa dulu, kenapa nak cakap macam tu dekat aku? Dulu aku tak tahu.. senang je kita cakap macam tu kan. Macam tu la orang tu rasa dulu. So, kalau kita tak nak orang cakap dekat kita, kita jangan suka2 je cakap kat orang ikut sedap kita. Nanti kena kita sendiri, baru tau.

Membebel je kan. Hehe. Xpela kalau bosan nak baca. Dah lama tak menulis. Cuba menyimpulkan serba sedikit tentang kehidupan ni. Takpe, next next entry, kalo rajin, entry happy2 plak ye  :)

P/S: Siapa yang suka shopping online tu boleh jenguk website ni, ada macam2 :) www.astanaqaseh.com atau boleh pergi ke fb Astana Qaseh Enterprise kalau ada instagram, boleh follow diorang Insta : Astanaqaseh

You Might Also Like

0 Nota Cinta

ShareThis

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images