Sekolah...

10:00 AM


Sekolah..
Memandangkan cuti sekolah dah dekat nak habis jadi aku ingat nak mengarut pasal sekolah..sekolah pertama yg aku jejak tak jauh dari umah aku..Cuma 10 langkah dari belakang dapur aku..time tu rasa syok gila nak g sekolah aka tadika..konon2nya dah nak jadi orang besar...time tu beriya2 aku mintak mak aku belikan kasut sekolah..haha padahal  masuk dalam tadika tu bukan kena pakai kasut pun......time tu benda best yang paling ingat bila ari hujan cikgu soh tido..memang heaven rasa..


 Lepas graduated daripada university tadika..mak bapak aku hantar aku g sekolah agama...dengan harapan nak soh aku jadi macam ust. Don tak pun Ust. Azhar Idrus..tapi mampu bertahan selama 2 tahun je sebab time tu jepun datang attack Malaya rasanya..eh bukan..sebab ustazah kat situ straight2  sangat..boleh kata tiap2 ari aku nagis mengenangkan nasib aku tak nak g sekolah kat situ......time tu aku ingat lagi bawak duit 50 sen  dapat la 1 nasi lemak n air secawan..kalau bawak air sendirik lagi 20 sen leh simpan buat beli mainan..(hooyeh!)....

 Pas sekolah agama, aku buat Master kat sekolah Keb ...daripada tak reti nak beza good evening dangan good afternoon  aku dah semakin reti..kat sini la jugak aku dah stat2 usha bini gua..heheh...peh tengok tu..darjah 3 dah ada sifat kasih sayang sesame manusia beb...sekolah kat sini tak straight siket..subjek yang aku paling suka time tu pj..sebabnya takda homework..hekhek...tahun ni aku sekolah petang..pas balik sekolah je sure aku buka tv3 sebab nak tengok drama cinta antara benua..pastu acah2 feeling study kat obersee..peh memang memory beb...

  Time 98 pulak aku suka sebab time tu cuti sekolah rasanya panjang2 sebab ada SUKOM 98...time tula Sapok Biki jadi star sbb menang emas yg last untuk Malaysia. Aku sekolah kat sini sampai darjah 6..takde la cemerlang mana pun endingnya...kahkah...

  Dari zaman seluar biru aku dah pakai seluar ijau...time tu aku study kat US jap(hihi)...pas 2 tahun berlalu aku balik n masuk sekolah sama dengan bini aku..time tu aku acah2 sombong siket macam basirun ( basirun yang di maksudkan ialah jiran umah aku ni)...tak betegur pun..datang sekolah pun malas..sampai cikgu ingat aku nak berenti sekolah..kahkah....sebenarnya tu semua strategi seorang budak yg malas nak g sekolah..haha...

Pas habis aku buat doctorate kat sekolah dengan bini aku tu..aku g ke sekolah lain lak untuk buat 2nd degree..time tu mak ayah aku soh aku masuk asrama tapi aku taknak..sebab aku fikir rugi sebab sok besaq aku dah tak duduk dengan mak pak aku dah..baik time ni aku dok dengan diorang...time tu albert einstain merupakan aku punya idola..yela orang2 pandai cam tu mana sekolah habis..tp korang tengok...peh power beb...pas habis spm..so aku pun membawa diri...belajar macammana nak jadi seorang bekman...tapi antara banyak2 bulan time sekolah dulu..bulan 12 paling aku suka..sekarang? dah jadi kenangan...takda lagi dah sibuk2 nak kapur kasut bila esok ari isnin,takda lagi sibuk nak basuh2 kasut,takda lagi nak bagun pagi2 ikut jadual, takda lagi pagi2 nak presure2 tak hafal sifir semua..tapi yang sedihnya bila semua tu takda rasa rindu pulak.....time tu tak da fikir nak kena kerja,nak bayar bil2 n paling penting tak da bos..hahaha...

BILA ARON MENULIS......

You Might Also Like

0 Nota Cinta

ShareThis

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images